Κ.Δ.Α.Π Ακράτας “Κηπούπολη”: Η Ελιά και το Λάδι, το υγρό χρυσάφι

By 03/12/2021 6 Δεκεμβρίου, 2021 Κ.Δ.Α.Π

Την εβδομάδα που πέρασε το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε είναι  «Η Ελιά και το Λάδι, το υγρό χρυσάφι». Ωστόσο, την πρώτη μέρα της εβδομάδας συζητήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών, αναλύοντάς τα, με αφορμή την αντίστοιχη παγκόσμια ημέρα στις 20 Νοεμβρίου. Επίσης, την ίδια ημέρα, παρακολουθήσαμε ένα σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο, τραγουδήσαμε και κατασκευάσαμε μια όμορφη αφίσα με αποτυπώματα από τις παλάμες των παιδιών, γύρω από τον πλανήτη γη, γράφοντας τα δικαιώματα των παιδιών. Τα παιδιά συζήτησαν με την κοινωνική λειτουργό μας σχετικά με το σεβασμό και τους σωστούς τρόπους συμπεριφοράς με στόχο την ενίσχυση των φιλικών δεσμών μεταξύ τους. Τέλος, παίξαμε παιχνίδια λέξεων σχετικά με το θέμα της ημέρας. Την επομένη συζητήσαμε για τις ελιές, το λάδι και αναφέραμε πληροφορίες για το ιερό και ευλογημένο  δέντρο της ελιάς από την αρχαιότητα έως και τις μέρες μας. Μιλήσαμε για τον τρόπο φροντίδας του αλλά και για τις αρρώστιες και τους «εχθρούς» του, δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό. Τραγουδήσαμε το τραγούδι «Ελιά» με συνοδεία κιθάρας και στο θεατρικό μας παιχνίδι αναπαραστήσαμε τη διαδικασία συγκομιδής της ελιάς, από τον ελαιώνα μέχρι και το ελαιοτριβείο, όπου φτιάχνεται το λάδι. Ακολούθως, τα παιδιά ζωγράφισαν στην σκιτσογραφία το δικό τους ελαιόδεντρο, ακολουθώντας οδηγίες. Επιπλέον, παίξαμε κουκλοθέατρο με τίτλο «Η σοφή ελιά» και μετά τα παιδιά αυτοσχεδίασαν χρησιμοποιώντας τις φιγούρες. Επιπρόσθετα, ζητήσαμε από τα παιδιά να πουν σύνθετες λέξεις που να περιέχουν τη λέξη ελιά (όπως, λαδόξυδο, ελαιοτριβείο, κ.α.) γράφοντάς τες στον πίνακα. Διαβάσαμε την ιστορία «Το παραμύθι της ελιάς» και συζητήσαμε για το πόσο πολύτιμο είναι το δέντρο της ελιάς για τους ανθρώπους. Έπειτα, φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου στον οποίο παίξαμε παιχνίδι αριθμών με βάση το εβδομαδιαίο θέμα. Επίσης, πραγματοποιήσαμε ένα «πείραμα» χρησιμοποιώντας νερό και λάδι και παρατηρήσαμε ότι τα δύο αυτά υλικά δεν αναμειγνύονται, σε αντίθεση με άλλα. Παίξαμε στον Η/Υ παιχνίδια, σχετικά με το θέμα μας, όπως κουίζ ερωτήσεων. Τέλος, στη ρομποτική τα παιδιά κατασκεύασαν ένα πυροσβεστικό όχημα, ακολουθώντας οδηγίες από ένα βιβλίο.

X