
Καλωσορίσαμε την Άνοιξη από 28/2 έως 10/3, παρατηρώντας τις αλλαγές που συμβαίνουν στη χλωρίδα και την πανίδα. Ξεκινήσαμε την εβδομάδα συζητώντας για τους τρεις μήνες της άνοιξης καθώς και για την περίοδο της σαρακοστής, διευκρινίζοντας την έννοια της νηστείας. Έτσι, στη σκιτσογραφία το κάθε παιδί σχεδίασε τη δική του Κυρά-σαρακοστή με τα επτά της πόδια. Φτιάξαμε με κόκκινη και λευκή κλωστή τα καθιερωμένα ″Μαρτάκια″ ενώ στα θεατροπαιχνιδίσματα τα παιδιά παρουσίασαν δραστηριότητες, τις οποίες υλοποιούμε κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα. Αναλύσαμε τις πιο γνωστές παροιμίες του Μάρτη, επισημαίνοντας τη σημασία τους και έπειτα φτιάξαμε το πρόσωπό του είτε να γελάει είτε να κλαίει. Επιπροσθέτως, διαβάσαμε την ιστορία για τη φάρσα που έκανε ο Μάρτης στα υπόλοιπα αδέρφια του (τους μήνες), συζητώντας το νόημά της. Με αφορμή την Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (6 Μαρτίου) παρακολουθήσαμε μια ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική ιστορία που πρωταγωνιστούσε ένα αγόρι ο Όλιβερ Μπάτον, ο οποίος ήταν διαφορετικός από τα άλλα παιδιά της ηλικίας του. Στη συνέχεια, παρατηρώντας πίνακες ζωγραφικής που απεικονίζουν την εποχή της Άνοιξης, τα παιδιά δημιούργησαν την δική τους ανθισμένη κερασιά. Αναφορά έγινε στα ζώα που ξυπνούν από τη χειμερία νάρκη, τα παιδιά τα ζωγράφισαν και τα χρησιμοποίησαν στο θεατρικό τους παιχνίδι, πραγματοποιώντας αυτοσχέδιους διαλόγους. Η επιστροφή των αποδημητικών πουλιών αποτέλεσε την αιτία για τη δημιουργία ατομικών πελαργών με απλά υλικά. Στη μουσικοκινητική, τα παιδιά υπό το ρυθμό του τραγουδιού «Ο Μάρτης και η μάνα του» άπλωναν ή μάζευαν την μπουγάδα τους ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Τέλος, η συμβολή της κάθε ειδικότητας των εκπαιδευτικών ήταν καθοριστική αφού τα παιδιά απασχολήθηκαν δημιουργικά και ευχάριστα.
Η εκπαιδευτικός
Μαρία Πολύδερα